IN: UITgekotst.nl
De marketingmanagers van Nederland zijn in rep en roer, want de consument heeft er weer een uitlaapklep bij. Uitgekotst.nl laat mensen twitteren over merken die hun niet bevallen. Als tegenreactie is er nu ook HuldeHulde.nl, waarbij de Aldi bijvoorbeeld in het zonnetje gezet wordt, maar waar vreemd genoeg vooral politieke partijen gepromoot worden. Ach ja, campagnetijd.
Terug naar Uitgekotst.nl. De kritiek is bijvoorbeeld dat de site niet begrijpt hoe internet werkt. Zo schrijft molblog: Je zet organisaties met een woord als dit in een hoek waar ze vaak niet thuis horen. In het verdomhoekje. Een #fail is vaak een momentopname. Een ergernis op het moment zelf. Vaak klein, soms groot. Op het moment dat iets écht ernstig falen van een organisatie betekent, dan komt dit via de Long Tail vanzelf boven en wordt het nieuws. Uitgekotst laat zien geen snars van deze long tail te snappen.
Het lijkt mij eerder dat bedrijven geen snars van de consument snappen. Werden ontevreden klanten jarenlang genegeerd, tegenwoordig zetten mensen hun ervaringen online. Als bedrijf kun je wel reclame maken in de media, maar beter is een goede service leveren. Een gratis klachtenlijn openen of gewoon goede producten leveren. UITgekotst.nl is een nieuwe vorm van de consumentenbond, Kassa en Radar, maar dan sneller. De site geeft de anonieme koper een gezicht en een stem, ook wel bekend als recht van meningsuiting. Dus bedrijven, maak je borst maar nat!