What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

UIT: Amerika in de ban van te duur waterflesje S’well


Amerika is in de ban van S’well waterflesjes. De flesjes zorgen ervoor dat ‘water tot 24 uur koud blijft’. Wij noemen dat een thermosfles, maar in Amerika is de marketingtruc een ware hit. Men betaalt tot 45 dollar voor de kleine flesjes, die je zelf met water moet vullen. De bedenkster van dit slimme concept, Sara Krauss, is inmiddels miljonair.

Niet alleen het feit dat je water koud blijft, maar ook de vermindering van afval, spreekt de Amerikanen aan. Dat je een normaal waterflesje ook meerdere keren kunt vullen, dat wisten de Muricanen blijkbaar niet.

De thermosflessen zien er wel wat hipper uit dan normaal, dus dat is slim bedacht. Maar vooral het ‘revolutionaire systeem’ waardoor dranken 12 uur warm blijven en 24 koud, is ‘nieuw’ in Amerika.

De vraag is natuurlijk: waarom zou je water 24 uur koud willen houden? Kom je zo lang niet in de buurt van een kraan? Heb je geen koelkast? Is lauw water zo’n groot probleem? En nogmaals: de flesjes zijn veel te duur! Dus helaas, de flesjes worden geen hype in Nederland. Daar zijn we veel te nuchter voor. Maar in Amerika laat men zich graag een loer draaien, dus drinkt men lekker hip koud water uit een flesje van meer dan 30 euro.

 

 

Info & Utils

Published in donderdag, juni 11th, 2015, at 20:11, and filed under Lifestyle.

Tags: , , , ,

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

One Response

  1. Ches Moi Says:

    Wat een dom artikel. Thermosflessen zijn helemaal niet nieuw in Amerika, de prijs is gemiddeld het zelfde als in Nederland en stellen jullie ook van die domme vragen als het gaat om een horloge dat tot 200 meter druk bestendig is?

What is in, What is out?! © 2015. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.