What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

UIT: Niemand drinkt meer Heineken

eineken is niet langer populair in Nederland. Het biermerk dat voorheen nog door Hazes gepromoot werd, heeft geen doelgroep meer. Aso’s drinken vol trots Schultenbrau, rijke mensen drinken hippe drankjes en de kroeg serveert steeds vaker  een ander merk dan Heineken.

Heineken was ooit onze trots, maar het merk weet niet goed wat het wil. In het buitenland wordt het drankje als luxe draknkje voor de jetset verkocht, maar dat werkt natuurlijk niet in Nederland.

 

Bier drinken is normaal. Bier drink je omdat je niet al te dronken wil worden, niet teveel geld hebt, of gewoon omdat een koud biertje lekker is. Pils is geen statussymbool en moet het ook niet proberen te zijn. Tenzij je Corona heet en in een Mexicaans flesje zit dat af en toe bij vlagen populair is. Maar op de lange termijn moet bier gewoon normaal doen, vinden de nuchtere Nederlanders.

Wil het merk weer echt goede omzet maken, dan moet het terug naar zijn oorsprong. Dus niet proberen om hippe jonge mensen aan het bier te krijgen, maar gewoon aso’s uit achterstandswijken het merk laten drinken. Dus reclame maken op de braderie, acties in de Jumbo en televisieprogramma’s als Oh oh Cherso sponsoren. Uiteindelijk kunnen merken van aso’s ook landelijk populair worden, wat dus al eerder met Heineken gebeurde dankzij Hazes. Hup Heineken!

 

Info & Utils

Published in donderdag, juni 4th, 2015, at 13:10, and filed under Lifestyle.

Tags: , ,

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2015. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.