What is in, What is out?!

Trends in fashion, society and media

Wat is in, Wat is uit in 2015? Voorspellingen over trends, hypes en mode.

 

 

Het is februari en we zitten dus al in 2015, maar toch nog even een voorspellend lijstje hier met de trends, hypes en mode van dit jaar. Wat is in, wat is uit? Ja, ook jij vraagt het je af. Gelukkig heb ik overal verstand van *kuch kuch* en dus kan ik je precies vertellen wat komend jaar helemaal hip is of wat écht niet meer kan. Natuurlijk hoort er overal een uitleg bij, maar daar heb ik nu even geen tijd voor, dus dat komt nog.

Mobiele telefoons, apps en internet

In: Lange teksten op internet via grote websites zoals de Volkskrant, New York Times en andere toonaangevende journalistieke organisaties.
Uit: Sites met alleen maar plaatjes, zoals 9gag, dumpert, WTFFunfact, WTF.nl.

IN: Huawei
UIT: I-phone

In: Apps om dingen te leren, zoals koken.
Uit: Apps om spelletjes te spelen, zoals Candy Crush, Farm Heroes Saga.

In: Communities op internet die door vrijwilligers zijn georganiseerd. Groepen als ‘gratis af te halen…’ of ‘Je bent Utrechter geweest als…’ of andere groepen met hobby’s, woonplaats of gratis spullen.
Uit: Internetfora, twitter.

Hoop, geloof en liefde (je leven dus)

In: Baby krijgen (na de crisis)
Uit: Vrijgezellig zijn

In: Geloven
Uit: Antroposofie

Uit: Ongezond leven zoals roken in welke vorm dan ook (sigaretten, sigaren, sisha, elektrische sigaret, joints), bingedrinking oftewel comazuipen onder jongeren, coffeeshops bezoeken, bruine cafés.
In: Verslaafd zijn aan hippe dingen, zoals aan je telefoon, teveel koffie drinken (en veel te zoete koffie), kleine hippe buurtcafeetjes (geen bruine kroeg), teveel eten (cake, taart, hapjes).

Uit: Internetdating, daten in de kroeg.
In: Liefde vinden via hobby’s (kookcursus, zeilweekend, politieke bijeenkomst, kerk) of gemeenschappelijke vrienden (verjaardag, huwelijk, gezamenlijk uitgaan).

In: Freelance werken
Uit: 40-urige werkweek

Uit: Auto (is in ieder geval geen statussymbool meer, zelfs de Prius niet).
In: Opscheppen over tweedehands auto, zoals een grote Volvo-bak.

Uit: Opvouwbare fiets, OV-fiets van de NS
In: Step, leenbuggy van de NS, Elektrische fiets als statussymbool (onder 50+-ers).

In: Sporten in het bos buiten de gebaande paden, indoor- en outdoor survival, steenkoud zwemmen voor je gezondheid.
Uit: Sporten op muziek met pasjes, zoals Aerobics, Steps en Zumba.

Vakantie

Uit: Frankrijk, Griekenland, Spanje
In: Italië, Scandinavië, Kroatië.

Uit: Vakantieparken, stedentrips, moslimlanden.
In: toegepaste vakantiebestemmingen voor mensen mét of zonder kinderen, cruise, ABC-eilanden, kleine vakanties zoals in het huis van een ander logeren via AirBNB of vakantiehuisjes van vrienden.

In: Nieuwe boot kopen (dus geen tweedehands, maar echt nieuw nieuw)
Uit: Redelijk gevaarlijke (of gewaagde) watersporten als kitesurf en waterski.

Mode

Uit: Zwart-wit gestreepte broek
In: Legging (onder de 40 jaar)

Uit: Zwart badpak
In: Printjes

Uit: Grote merken als Nike, D&G, Gaastra.
In: Kleine merken op internet (‘ik ben de enige die dit draagt’) zoals Yumi, Asos en Marine Dept.

Uit: Goedkope merken zoals Zara, H&M, Wibra, Zeeman, C&A.
In: Nog veel goedkopere merken, zoals Primark, Action en kleding uit China via Alibaba.

Uit: Hipsterbaarden en halflanghaar.
In: Gelkapsel en kostuum.

Uit: Parels
In: Unieke sieraden van kunstenaars en tweedehands sieraden.

TV en Internet

Uit: Boer zoekt vrouw, de wereld draait door, commerciële zenders, MTV, Discovery Channel.
In: Documentaires, verdiepingstelevisie,

Uit: Sitcoms
In: Nederlandse humor op de publieke zenders, zoals Zondag met Lubach, Missie Aarde, Jeuk.

 

Info & Utils

Published in maandag, februari 2nd, 2015, at 11:30, and filed under Lifestyle.

Do it youself: Digg it!Save on del.icio.usMake a trackback.

Previous text: .

Next text: .

Comments are closed.

What is in, What is out?! © 2015. Theme Squared created by Rodrigo Ghedin.